Ako získať značku
21.11.2021
Regionálna značka RUDOHORIE-HNILEC-SĽUBICA sa prideľuje na základe nasledovných krokov:
- Vyhlásenie výzvy na predkladanie žiadostí o pridelenie značkyKoordinátor regionálneho značenia vyhlási výzvu na predkladanie žiadostí o pridelenie značky "regionálny produkt RUDOHORIE-HNILEC-SĽUBICA ", a to podľa potreby približne 1x ročne.Aktuálna výzva na predkladanie žiadostí o udelenie regionálnej značky - ...............................................
- Predloženie žiadosti o pridelenie značkyZáujemca o získanie značky predloží koordinátorovi žiadosť o pridelenie značky spolu so vzorkou výrobku/výrobkov alebo ho/ich vhodných spôsobom zdokumentuje. V prípade služieb, ale aj výrobkov, môže certifikačná komisia posúdiť službu alebo výrobok priamo u poskytovateľa služby, resp. výrobcu.Žiadosť možno predložiť pre konkrétny výrobok alebo pre jednotne definovanú skupinu výrobkov, kde všetky výrobky zhodne plnia kritériá uvedené v žiadosti.
- Posúdenie splnenia kritérií pre udelenie značkyCertifikačná komisia posúdi všetky predložené žiadosti a rozhodne o pridelení, resp. nepridelení regionálnej značky na základe splnenia kritérií pre udelenie značky.
- Odovzdanie certifikátov o pridelení značkyKoordinátor regionálneho značenia odovzdá úspešným záujemcom certifikát o pridelení značky a materiály potrebné pre používanie značky. Platnosť certifikátu je 2 roky od jeho vydania.
- Používanie značkyVýrobca alebo poskytovateľ služby garantuje v dobe platnosti nepretržité plnenie kritérií pre udelenie značky.
Po udelení značky výrobca alebo poskytovateľ zabezpečí, aby bol jeho produkt označený:
- začlenením loga značky do etikety alebo na obal výrobku
- označením produktu alebo jeho obalu samolepkou alebo visačkou s logom značky
- v prípade výrobkov, ktoré sa nedajú jednotlivo značiť (napr. pečivo), ako aj v prípade služieb, budú spôsob a podmienky značenia ustanovené individuálne po dohode koordinátora s výrobcom alebo poskytovateľom služby (napr. označením predajného pultu či regálu, označením prevádzky a pod.)
Koordinátor regionálneho značenia zabezpečí v rámci možností:
- vytvorenie jednotnej marketingovej stratégie
- prezentáciu v médiách na regionálnej, národnej i medzinárodnej úrovni
- vytvorenie katalógu výrobkov a ďalších tlačených informačných materiálov
- prevádzku web stránky značených produktov