Regionálna značka
Regionálna značka miestnych produktov je jednotné grafické označenie kvalitných výrobkov a služieb, ktoré sú vyrábané, resp. poskytované vo vymedzenom regióne a spĺňajú vopred stanovené kritériá.
Hlavné ciele regionálnej značky
• podpora miestnych výrobcov a služieb
• propagácia a podpora rozvoja regiónu
• podpora využívania miestnych zdrojov
• podpora uchovávania hodnôt, tradícií a jedinečností regiónu
Základné princípy regionálnej značky
• výrobok a výrobca pochádza z regiónu
• uprednostňuje sa využívanie miestnych zdrojov
• jedinečnosť a originalita vo vzťahu k regiónu
• ručná práca, tradičné postupy a receptúry
• súlad s prírodou a krajinným rázom
Pre koho je regionálna značka určená
• potravinárske produkty (mäso, mlieko, syry, med, víno, chlieb, cestoviny, bylinky a pod.)
• remeselné alebo tradičné výrobky
• ubytovacie a stravovacie služby
• podujatia, resp. zážitky
Vznik loga
Návrh loga vznikol na základe definovania charakteristických čŕt regiónu Rudohorie - Hnilec - Sľubica, ako je banícka história, lesy a pohorie Volovských vrchov.
Prínosy regionálnej značky
• skrátenie cesty od výrobcu k spotrebiteľovi
• podpora propagácie produktov, zvýšenie prestíže, konkurenčná výhoda, zvýšenie odbytu
• jednoznačná identifikáciu výrobkov vo vzťahu k regiónu, vzájomná spolupráca a výmena skúseností
• podpora turizmu
• uspokojenie dopytu po kvalitných miestnych produktoch
• propagácia regiónu, podpora miestnej ekonomiky
• zachovanie väzieb k regiónu, potenciál pre rozvoj turizmu